Monday, May 5, 2014

Ayam bakar my style!

Al kisah, gas tiba-tiba menamatkan riwayat hidupnya. Aduhh. Gawat sih. Apa nak makan lunch nanti? So, kalau haritu saya buat entry 'resepi bila takde air', harini saya buat entry 'resepi bila tiba-tiba gas habis'. Hahahaha

I was thinking to cook something not using the stove. Think. Think. Yesss! Oven. So, what shall i cook using oven? Think. Think. Yesss! Roasted chicken! Ngehehe

Ketahuilah anda ayam panggang amatlah senang untuk di masak. Tapi ini resepi orang takde bahan. Main campak-campak je. Well, if u r following my blog, u know how i love to campak-campak in cooking, and then, when the next time i want to cook the same dish, i forgot the ingredients. Pffffff.



Ni ayam yang telah diperap dengan handmade sauce. Gaulkan aja satu sudu besar cili giling+halia+bawang putih+separuh kiub ayam+garam+gula+sos tiram+kicap manis+lada sulah+lada hitam. Haaaaa. Combine aja semua. Cukuplah sos tu utk dua ketul drumstick ayam mcm dlm gambar tu.


Taraaaa. Ni yang dah masak. Simple kan?  Cuma sos dia ada sedikit kering. Muahaha. (Abaikan plate tu. Saya tade aluminium foil. Sobsss. So, gunakan aja apa yang ada. Haha)

So, if suddenly u r running out of gas, u know what to cook ;) have it a try.


No comments:

Post a Comment